Wednesday, June 2, 2010

කීටාගිරිසුත්‌තං

10. කීටාගිරිසුත්‌තං

මෙම සුත්‍ර දේශනාවේ සිංහල පරිවර්තනයට මෙතැනින් පිවිසෙන්න

සිංහල පරිවර්ථනය සදහා ‍font මෙතැනින් ලබාගන්න


174. එවං මෙ සුතං – එකං සමයං භගවා කාසීසු චාරිකං චරති මහතා භික්‌ඛුසඞ්‌ඝෙන සද්‌ධිං. තත්‍ර ඛො භගවා භික්‌ඛූ ආමන්‌තෙසි – ‘‘අහං ඛො, භික්‌ඛවෙ, අඤ්‌ඤත්‍රෙව රත්‌තිභොජනා [රත්‌තිභොජනං (ක.)] භුඤ්‌ජාමි. අඤ්‌ඤත්‍ර ඛො පනාහං, භික්‌ඛවෙ, රත්‌තිභොජනා භුඤ්‌ජමානො අප්‌පාබාධතඤ්‌ච සඤ්‌ජානාමි අප්‌පාතඞ්‌කතඤ්‌ච ලහුට්‌ඨානඤ්‌ච බලඤ්‌ච ඵාසුවිහාරඤ්‌ච. එථ, තුම්‌හෙපි, භික්‌ඛවෙ, අඤ්‌ඤත්‍රෙව රත්‌තිභොජනා භුඤ්‌ජථ. අඤ්‌ඤත්‍ර ඛො පන, භික්‌ඛවෙ, තුම්‌හෙපි රත්‌තිභොජනා භුඤ්‌ජමානා අප්‌පාබාධතඤ්‌ච සඤ්‌ජානිස්‌සථ අප්‌පාතඞ්‌කතඤ්‌ච ලහුට්‌ඨානඤ්‌ච බලඤ්‌ච ඵාසුවිහාරඤ්‌චා’’ති. ‘‘එවං, භන්‌තෙ’’ති ඛො තෙ භික්‌ඛූ භගවතො පච්‌චස්‌සොසුං. අථ ඛො භගවා කාසීසු අනුපුබ්‌බෙන චාරිකං චරමානො යෙන කීටාගිරි නාම කාසීනං නිගමො තදවසරි. තත්‍ර සුදං භගවා කීටාගිරිස්‌මිං විහරති කාසීනං නිගමෙ.

175. තෙන ඛො පන සමයෙන අස්‌සජිපුනබ්‌බසුකා නාම භික්‌ඛූ කීටාගිරිස්‌මිං ආවාසිකා හොන්‌ති. අථ ඛො සම්‌බහුලා භික්‌ඛූ යෙන අස්‌සජිපුනබ්‌බසුකා භික්‌ඛූ තෙනුපසඞ්‌කමිංසු; උපසඞ්‌කමිත්‌වා අස්‌සජිපුනබ්‌බසුකෙ භික්‌ඛූ එතදවොචුං – ‘‘භගවා ඛො, ආවුසො, අඤ්‌ඤත්‍රෙව රත්‌තිභොජනා භුඤ්‌ජති භික්‌ඛුසඞ්‌ඝො ච. අඤ්‌ඤත්‍ර ඛො පනාවුසො, රත්‌තිභොජනා භුඤ්‌ජමානා අප්‌පාබාධතඤ්‌ච සඤ්‌ජානන්‌ති අප්‌පාතඞ්‌කතඤ්‌ච ලහුට්‌ඨානඤ්‌ච බලඤ්‌ච ඵාසුවිහාරඤ්‌ච. එථ, තුම්‌හෙපි, ආවුසො, අඤ්‌ඤත්‍රෙව රත්‌තිභොජනා භුඤ්‌ජථ. අඤ්‌ඤත්‍ර ඛො පනාවුසො, තුම්‌හෙපි රත්‌තිභොජනා භුඤ්‌ජමානා අප්‌පාබාධතඤ්‌ච සඤ්‌ජානිස්‌සථ අප්‌පාතඞ්‌කතඤ්‌ච ලහුට්‌ඨානඤ්‌ච බලඤ්‌ච ඵාසුවිහාරඤ්‌චා’’ති . එවං වුත්‌තෙ, අස්‌සජිපුනබ්‌බසුකා භික්‌ඛූ තෙ භික්‌ඛූ එතදවොචුං – ‘‘මයං ඛො, ආවුසො, සායඤ්‌චෙව භුඤ්‌ජාම පාතො ච දිවා ච විකාලෙ. තෙ මයං සායඤ්‌චෙව භුඤ්‌ජමානා පාතො ච දිවා ච විකාලෙ අප්‌පාබාධතඤ්‌ච සඤ්‌ජානාම අප්‌පාතඞ්‌කතඤ්‌ච ලහුට්‌ඨානඤ්‌ච බලඤ්‌ච ඵාසුවිහාරඤ්‌ච. තෙ මයං කිං සන්‌දිට්‌ඨිකං හිත්‌වා කාලිකං අනුධාවිස්‌සාම? සායඤ්‌චෙව මයං භුඤ්‌ජිස්‌සාම පාතො ච දිවා ච විකාලෙ’’ති.

යතො ඛො තෙ භික්‌ඛූ නාසක්‌ඛිංසු අස්‌සජිපුනබ්‌බසුකෙ භික්‌ඛූ සඤ්‌ඤාපෙතුං, අථ යෙන භගවා තෙනුපසඞ්‌කමිංසු; උපසඞ්‌කමිත්‌වා භගවන්‌තං අභිවාදෙත්‌වාඑකමන්‌තං නිසීදිංසු. එකමන්‌තං නිසින්‌නා ඛො තෙ භික්‌ඛූ භගවන්‌තං එතදවොචුං – ‘‘ඉධ මයං, භන්‌තෙ, යෙන අස්‌සජිපුනබ්‌බසුකා භික්‌ඛූ තෙනුපසඞ්‌කමිම්‌හ; උපසඞ්‌කමිත්‌වා අස්‌සජිපුනබ්‌බසුකෙ භික්‌ඛූ එතදවොචුම්‌හ – ‘භගවා ඛො, ආවුසො, අඤ්‌ඤත්‍රෙව රත්‌තිභොජනා භුඤ්‌ජති භික්‌ඛුසඞ්‌ඝො ච; අඤ්‌ඤත්‍ර ඛො පනාවුසො, රත්‌තිභොජනා භුඤ්‌ජමානා අප්‌පාබාධතඤ්‌ච සඤ්‌ජානන්‌ති අප්‌පාතඞ්‌කතඤ්‌ච ලහුට්‌ඨානඤ්‌ච බලඤ්‌ච ඵාසුවිහාරඤ්‌ච. එථ, තුම්‌හෙපි, ආවුසො , අඤ්‌ඤත්‍රෙව රත්‌තිභොජනා භුඤ්‌ජථ. අඤ්‌ඤත්‍ර ඛො පනාවුසො, තුම්‌හෙපි රත්‌තිභොජනා භුඤ්‌ජමානා අප්‌පාබාධතඤ්‌ච සඤ්‌ජානිස්‌සථ අප්‌පාතඞ්‌කතඤ්‌ච ලහුට්‌ඨානඤ්‌ච බලඤ්‌ච ඵාසුවිහාරඤ්‌චා’ති. එවං වුත්‌තෙ, භන්‌තෙ, අස්‌සජිපුනබ්‌බසුකා භික්‌ඛූ අම්‌හෙ එතදවොචුං – ‘මයං ඛො, ආවුසො, සායඤ්‌චෙව භුඤ්‌ජාම පාතො ච දිවා ච විකාලෙ. තෙ මයං සායඤ්‌චෙව භුඤ්‌ජමානා පාතො ච දිවා ච විකාලෙ අප්‌පාබාධතඤ්‌ච සඤ්‌ජානාම අප්‌පාතඞ්‌කතඤ්‌ච ලහුට්‌ඨානඤ්‌ච බලඤ්‌ච ඵාසුවිහාරඤ්‌ච. තෙ මයං කිං සන්‌දිට්‌ඨිකං හිත්‌වා කාලිකං අනුධාවිස්‌සාම? සායඤ්‌චෙව මයං භුඤ්‌ජිස්‌සාම පාතො ච දිවා ච විකාලෙ’ති. යතො ඛො මයං, භන්‌තෙ, නාසක්‌ඛිම්‌හ අස්‌සජිපුනබ්‌බසුකෙ භික්‌ඛූ සඤ්‌ඤාපෙතුං, අථ මයං එතමත්‌ථං භගවතො ආරොචෙමා’’ති.

176. අථ ඛො භගවා අඤ්‌ඤතරං භික්‌ඛුං ආමන්‌තෙසි – ‘‘එහි ත්‌වං, භික්‌ඛු, මම වචනෙන අස්‌සජිපුනබ්‌බසුකෙ භික්‌ඛූ ආමන්‌තෙහි – ‘සත්‌ථා ආයස්‌මන්‌තෙ ආමන්‌තෙතී’’’ති. ‘‘එවං, භන්‌තෙ’’ති ඛො සො භික්‌ඛු භගවතො පටිස්‌සුත්‌වා යෙන අස්‌සජිපුනබ්‌බසුකා භික්‌ඛූ තෙනුපසඞ්‌කමි; උපසඞ්‌කමිත්‌වා අස්‌සජිපුනබ්‌බසුකෙ භික්‌ඛූ එතදවොච – ‘‘සත්‌ථා ආයස්‌මන්‌තෙ ආමන්‌තෙතී’’ති. ‘‘එවමාවුසො’’ති ඛො අස්‌සජිපුනබ්‌බසුකා භික්‌ඛූ තස්‌ස භික්‌ඛුනො පටිස්‌සුත්‌වා යෙන භගවා තෙනුපසඞ්‌කමිංසු; උපසඞ්‌කමිත්‌වා භගවන්‌තං අභිවාදෙත්‌වා එකමන්‌තං නිසීදිංසු. එකමන්‌තං නිසින්‌නෙ ඛො අස්‌සජිපුනබ්‌බසුකෙ භික්‌ඛූ භගවා එතදවොච – ‘‘සච්‌චං කිර, භික්‌ඛවෙ, සම්‌බහුලා භික්‌ඛූ තුම්‌හෙ උපසඞ්‌කමිත්‌වා එතදවොචුං – ‘භගවා ඛො, ආවුසො, අඤ්‌ඤත්‍රෙව රත්‌තිභොජනා භුඤ්‌ජති භික්‌ඛුසඞ්‌ඝො ච. අඤ්‌ඤත්‍ර ඛො පනාවුසො, රත්‌තිභොජනා භුඤ්‌ජමානා අප්‌පාබාධතඤ්‌ච සඤ්‌ජානන්‌ති අප්‌පාතඞ්‌කතඤ්‌ච ලහුට්‌ඨානඤ්‌ච බලඤ්‌ච ඵාසුවිහාරඤ්‌ච. එථ, තුම්‌හෙපි, ආවුසො, අඤ්‌ඤත්‍රෙව රත්‌තිභොජනා භුඤ්‌ජථ. අඤ්‌ඤත්‍ර ඛො පනාවුසො, තුම්‌හෙපි රත්‌තිභොජනා භුඤ්‌ජමානා අප්‌පාබාධතඤ්‌ච සඤ්‌ජානිස්‌සථ අප්‌පාතඞ්‌කතඤ්‌ච ලහුට්‌ඨානඤ්‌ච බලඤ්‌ච ඵාසුවිහාරඤ්‌චා’ති. එවං වුත්‌තෙ කිර [කිං නු (ක.)], භික්‌ඛවෙ, තුම්‌හෙ තෙ භික්‌ඛූ එවං අවචුත්‌ථ – ‘මයං ඛො පනාවුසො, සායඤ්‌චෙව භුඤ්‌ජාම පාතො ච දිවා ච විකාලෙ. තෙ මයං සායඤ්‌චෙව භුඤ්‌ජමානා පාතො ච දිවා ච විකාලෙ අප්‌පාබාධතඤ්‌ච සඤ්‌ජානාම අප්‌පාතඞ්‌කතඤ්‌ච ලහුට්‌ඨානඤ්‌ච බලඤ්‌ච ඵාසුවිහාරඤ්‌ච. තෙ මයං කිං සන්‌දිට්‌ඨිකං හිත්‌වා කාලිකං අනුධාවිස්‌සාම? සායඤ්‌චෙව මයං භුඤ්‌ජිස්‌සාම පාතො ච දිවා ච විකාලෙ’’’ති. ‘‘එවං, භන්‌තෙ’’.

177. ‘‘කිං නු මෙ තුම්‌හෙ, භික්‌ඛවෙ, එවං ධම්‌මං දෙසිතං ආජානාථ යං කිඤ්‌චායං පුරිසපුග්‌ගලො පටිසංවෙදෙති සුඛං වා දුක්‌ඛං වා අදුක්‌ඛමසුඛං වා තස්‌ස අකුසලා ධම්‌මා පරිහායන්‌ති කුසලා ධම්‌මා අභිවඩ්‌ඪන්‌තී’’ති? ‘‘නො හෙතං, භන්‌තෙ’’. ‘‘නනු මෙ තුම්‌හෙ, භික්‌ඛවෙ, එවං ධම්‌මං දෙසිතං ආජානාථ ඉධෙකච්‌චස්‌ස යං එවරූපං සුඛං වෙදනං වෙදයතො අකුසලා ධම්‌මා අභිවඩ්‌ඪන්‌ති කුසලා ධම්‌මා පරිහායන්‌ති, ඉධ පනෙකච්‌චස්‌ස එවරූපං සුඛං වෙදනං වෙදයතො අකුසලා ධම්‌මා පරිහායන්‌ති , කුසලා ධම්‌මා අභිවඩ්‌ඪන්‌ති, ඉධෙකච්‌චස්‌ස එවරූපං දුක්‌ඛං වෙදනං වෙදයතො අකුසලා ධම්‌මා අභිවඩ්‌ඪන්‌ති කුසලා ධම්‌මා පරිහායන්‌ති, ඉධ පනෙකච්‌චස්‌ස එවරූපං දුක්‌ඛං වෙදනං වෙදයතො අකුසලා ධම්‌මා පරිහායන්‌ති කුසලා ධම්‌මා අභිවඩ්‌ඪන්‌ති, ඉධෙකච්‌චස්‌ස එවරූපං අදුක්‌ඛමසුඛං වෙදනං වෙදයතො අකුසලා ධම්‌මා අභිවඩ්‌ඪන්‌ති කුසලා ධම්‌මා පරිහායන්‌ති, ඉධ පනෙකච්‌චස්‌ස එවරූපං අදුක්‌ඛමසුඛං වෙදනං වෙදයතො අකුසලා ධම්‌මා පරිහායන්‌ති කුසලා ධම්‌මා අභිවඩ්‌ඪන්‌තී’’ති? ‘‘එවං, භන්‌තෙ’’.

178. ‘‘සාධු, භික්‌ඛවෙ! මයා චෙතං, භික්‌ඛවෙ, අඤ්‌ඤාතං අභවිස්‌ස අදිට්‌ඨං අවිදිතං අසච්‌ඡිකතං අඵස්‌සිතං පඤ්‌ඤාය – ‘ඉධෙකච්‌චස්‌ස එවරූපං සුඛං වෙදනං වෙදයතො අකුසලා ධම්‌මා අභිවඩ්‌ඪන්‌ති කුසලා ධම්‌මා පරිහායන්‌තී’ති, එවාහං අජානන්‌තො ‘එවරූපං සුඛං වෙදනං පජහථා’ති වදෙය්‍යං; අපි නු මෙ එතං, භික්‌ඛවෙ, පතිරූපං අභවිස්‌සා’’ති? ‘‘නො හෙතං, භන්‌තෙ’’. ‘‘යස්‌මා ච ඛො එතං, භික්‌ඛවෙ, මයා ඤාතං දිට්‌ඨං විදිතං සච්‌ඡිකතං ඵස්‌සිතං පඤ්‌ඤාය – ‘ඉධෙකච්‌චස්‌ස එවරූපං සුඛං වෙදනං වෙදයතො අකුසලා ධම්‌මා අභිවඩ්‌ඪන්‌ති කුසලා ධම්‌මා පරිහායන්‌තී’ති, තස්‌මාහං ‘එවරූපං සුඛං වෙදනං පජහථා’ති වදාමි. මයා චෙතං, භික්‌ඛවෙ, අඤ්‌ඤාතං අභවිස්‌ස අදිට්‌ඨං අවිදිතං අසච්‌ඡිකතං අඵස්‌සිතං පඤ්‌ඤාය – ‘ඉධෙකච්‌චස්‌ස එවරූපං සුඛං වෙදනං වෙදයතො අකුසලා ධම්‌මා පරිහායන්‌ති කුසලා ධම්‌මා අභිවඩ්‌ඪන්‌තී’ති, එවාහං අජානන්‌තො ‘එවරූපං සුඛං වෙදනං උපසම්‌පජ්‌ජ විහරථා’ති වදෙය්‍යං; අපි නු මෙ එතං, භික්‌ඛවෙ, පතිරූපං අභවිස්‌සා’’ති? ‘‘නො හෙතං, භන්‌තෙ’’. ‘‘යස්‌මා ච ඛො එතං, භික්‌ඛවෙ, මයා ඤාතං දිට්‌ඨං විදිතං සච්‌ඡිකතං ඵස්‌සිතං පඤ්‌ඤාය – ‘ඉධෙකච්‌චස්‌ස එවරූපං සුඛං වෙදනං වෙදයතො අකුසලා ධම්‌මා පරිහායන්‌ති, කුසලා ධම්‌මා අභිවඩ්‌ඪන්‌තී’ති, තස්‌මාහං ‘එවරූපං සුඛං වෙදනං උපසම්‌පජ්‌ජ විහරථා’ති වදාමි.

179. ‘‘මයා චෙතං, භික්‌ඛවෙ, අඤ්‌ඤාතං අභවිස්‌ස අදිට්‌ඨං අවිදිතං අසච්‌ඡිකතං අඵස්‌සිතං පඤ්‌ඤාය – ‘ඉධෙකච්‌චස්‌ස එවරූපං දුක්‌ඛං වෙදනං වෙදයතො අකුසලා ධම්‌මා අභිවඩ්‌ඪන්‌ති කුසලා ධම්‌මා පරිහායන්‌තී’ති, එවාහං අජානන්‌තො ‘එවරූපං දුක්‌ඛං වෙදනං පජහථා’ති වදෙය්‍යං; අපි නු මෙ එතං, භික්‌ඛවෙ, පතිරූපං අභවිස්‌සා’’ති? ‘‘නො හෙතං, භන්‌තෙ’’. ‘‘යස්‌මා ච ඛො එතං, භික්‌ඛවෙ, මයා ඤාතං දිට්‌ඨං විදිතං සච්‌ඡිකතං ඵස්‌සිතං පඤ්‌ඤාය – ‘ඉධෙකච්‌චස්‌ස එවරූපං දුක්‌ඛං වෙදනං වෙදයතො අකුසලා ධම්‌මා අභිවඩ්‌ඪන්‌ති කුසලා ධම්‌මා පරිහායන්‌තී’ති, තස්‌මාහං ‘එවරූපං දුක්‌ඛං වෙදනං පජහථා’ති වදාමි. මයා චෙතං, භික්‌ඛවෙ, අඤ්‌ඤාතං අභවිස්‌ස අදිට්‌ඨං අවිදිතං අසච්‌ඡිකතං අඵස්‌සිතං පඤ්‌ඤාය – ‘ඉධෙකච්‌චස්‌ස එවරූපං දුක්‌ඛං වෙදනං වෙදයතො අකුසලා ධම්‌මා පරිහායන්‌ති කුසලා ධම්‌මා අභිවඩ්‌ඪන්‌තී’ති, එවාහං අජානන්‌තො ‘එවරූපං දුක්‌ඛං වෙදනං උපසම්‌පජ්‌ජ විහරථා’ති වදෙය්‍යං; අපි නු මෙ එතං, භික්‌ඛවෙ, පතිරූපං අභවිස්‌සා’’ති ? ‘‘නො හෙතං, භන්‌තෙ’’. ‘‘යස්‌මා ච ඛො එතං, භික්‌ඛවෙ, මයා ඤාතං දිට්‌ඨං විදිතං සච්‌ඡිකතං ඵස්‌සිතං පඤ්‌ඤාය – ‘ඉධෙකච්‌චස්‌ස එවරූපං දුක්‌ඛං වෙදනං වෙදයතො අකුසලා ධම්‌මා පරිහායන්‌ති කුසලා ධම්‌මා අභිවඩ්‌ඪන්‌තී’ති, තස්‌මාහං ‘එවරූපං දුක්‌ඛං වෙදනං උපසම්‌පජ්‌ජ විහරථා’ති වදාමි.

180. ‘‘මයා චෙතං, භික්‌ඛවෙ, අඤ්‌ඤාතං අභවිස්‌ස අදිට්‌ඨං අවිදිතං අසච්‌ඡිකතං අඵස්‌සිතං පඤ්‌ඤාය – ‘ඉධෙකච්‌චස්‌ස එවරූපං අදුක්‌ඛමසුඛං වෙදනං වෙදයතො අකුසලා ධම්‌මා අභිවඩ්‌ඪන්‌ති කුසලා ධම්‌මා පරිහායන්‌තී’ති, එවාහං අජානන්‌තො ‘එවරූපං අදුක්‌ඛමසුඛං වෙදනං පජහථා’ති වදෙය්‍යං; අපි නු මෙ එතං, භික්‌ඛවෙ, පතිරූපං අභවිස්‌සා’’ති? ‘‘නො හෙතං, භන්‌තෙ’’. ‘‘යස්‌මා ච ඛො එතං, භික්‌ඛවෙ, මයා ඤාතං දිට්‌ඨං විදිතං සච්‌ඡිකතං ඵස්‌සිතං පඤ්‌ඤාය – ‘ඉධෙකච්‌චස්‌ස එවරූපං අදුක්‌ඛමසුඛං වෙදනං වෙදයතො අකුසලා ධම්‌මා අභිවඩ්‌ඪන්‌ති කුසලා ධම්‌මා පරිහායන්‌තී’ති, තස්‌මාහං ‘එවරූපං අදුක්‌ඛමසුඛං වෙදනං පජහථා’ති වදාමි’’. මයා චෙතං, භික්‌ඛවෙ, අඤ්‌ඤාතං අභවිස්‌ස අදිට්‌ඨං අවිදිතං අසච්‌ඡිකතං අඵස්‌සිතං පඤ්‌ඤාය – ‘ඉධෙකච්‌චස්‌ස එවරූපං අදුක්‌ඛමසුඛං වෙදනං වෙදයතො අකුසලා ධම්‌මා පරිහායන්‌ති කුසලා ධම්‌මා අභිවඩ්‌ඪන්‌තී’ති, එවාහං අජානන්‌තො ‘එවරූපං අදුක්‌ඛමසුඛං වෙදනං උපසම්‌පජ්‌ජ විහරථා’ති වදෙය්‍යං; අපි නු මෙ එතං, භික්‌ඛවෙ, පතිරූපං අභවිස්‌සා’’ති? ‘‘නො හෙතං, භන්‌තෙ’’. ‘‘යස්‌මා ච ඛො එතං, භික්‌ඛවෙ, මයා ඤාතං දිට්‌ඨං විදිතං සච්‌ඡිකතං ඵස්‌සිතං පඤ්‌ඤාය – ‘ඉධෙකච්‌චස්‌ස එවරූපං අදුක්‌ඛමසුඛං වෙදනං වෙදයතො අකුසලා ධම්‌මා පරිහායන්‌ති කුසලා ධම්‌මා අභිවඩ්‌ඪන්‌තී’ති, තස්‌මාහං ‘එවරූපං අදුක්‌ඛමසුඛං වෙදනං උපසම්‌පජ්‌ජ විහරථා’ති වදාමි.

181. ‘‘නාහං, භික්‌ඛවෙ, සබ්‌බෙසංයෙව භික්‌ඛූනං ‘අප්‌පමාදෙන කරණීය’න්‌ති වදාමි; න පනාහං, භික්‌ඛවෙ, සබ්‌බෙසංයෙව භික්‌ඛූනං ‘න අප්‌පමාදෙන කරණීය’න්‌ති වදාමි. යෙ තෙ, භික්‌ඛවෙ, භික්‌ඛූ අරහන්‌තො ඛීණාසවා වුසිතවන්‌තො කතකරණීයා ඔහිතභාරා අනුප්‌පත්‌තසදත්‌ථා පරික්‌ඛීණභවසංයොජනා සම්‌මදඤ්‌ඤා විමුත්‌තා, තථාරූපානාහං, භික්‌ඛවෙ, භික්‌ඛූනං ‘න අප්‌පමාදෙන කරණීය’න්‌ති වදාමි. තං කිස්‌ස හෙතු? කතං තෙසං අප්‌පමාදෙන. අභබ්‌බා තෙ පමජ්‌ජිතුං. යෙ ච ඛො තෙ, භික්‌ඛවෙ, භික්‌ඛූ සෙක්‌ඛා අප්‌පත්‌තමානසා අනුත්‌තරං යොගක්‌ඛෙමං පත්‌ථයමානා විහරන්‌ති, තථාරූපානාහං, භික්‌ඛවෙ, භික්‌ඛූනං ‘අප්‌පමාදෙන කරණීය’න්‌ත්‌න්‌ත්‌ති වදාමි. තං කිස්‌ස හෙතු? අප්‌පෙව නාමිමෙ ආයස්‌මන්‌තො අනුලොමිකානි සෙනාසනානි පටිසෙවමානා කල්‍යාණමිත්‌තෙ භජමානා ඉන්‌ද්‍රියානි සමන්‌නානයමානා – යස්‌සත්‌ථාය කුලපුත්‌තා සම්‌මදෙව අගාරස්‌මා අනගාරියං පබ්‌බජන්‌ති තදනුත්‌තරං – බ්‍රහ්‌මචරියපරියොසානං දිට්‌ඨෙව ධම්‌මෙ සයං අභිඤ්‌ඤා සච්‌ඡිකත්‌වා උපසම්‌පජ්‌ජ විහරෙය්‍යුන්‌ති! ඉමං ඛො අහං, භික්‌ඛවෙ, ඉමෙසං භික්‌ඛූනං අප්‌පමාදඵලං සම්‌පස්‌සමානො ‘අප්‌පමාදෙන කරණීය’න්‌ත්‌න්‌ත්‌ති වදාමි.

182. ‘‘සත්‌තිමෙ , භික්‌ඛවෙ, පුග්‌ගලා සන්‌තො සංවිජ්‌ජමානා ලොකස්‌මිං. කතමෙ සත්‌ත? උභතොභාගවිමුත්‌තො, පඤ්‌ඤාවිමුත්‌තො, කායසක්‌ඛි, දිට්‌ඨිප්‌පත්‌තො, සද්‌ධාවිමුත්‌තො, ධම්‌මානුසාරී, සද්‌ධානුසාරී.

‘‘කතමො ච, භික්‌ඛවෙ, පුග්‌ගලො උභතොභාගවිමුත්‌තො? ඉධ, භික්‌ඛවෙ, එකච්‌චො පුග්‌ගලො යෙ තෙ සන්‌තා විමොක්‌ඛා අතික්‌කම්‌ම රූපෙ ආරුප්‌පා තෙ කායෙන ඵුසිත්‌වා [ඵස්‌සිත්‌වා (සී. පී.)] විහරති පඤ්‌ඤාය චස්‌ස දිස්‌වාආසවා පරික්‌ඛීණා හොන්‌ති. අයං වුච්‌චති, භික්‌ඛවෙ, පුග්‌ගලො උභතොභාගවිමුත්‌තො ඉමස්‌ස ඛො අහං, භික්‌ඛවෙ, භික්‌ඛුනො ‘න අප්‌පමාදෙන කරණීය’න්‌ති වදාමි. තං කිස්‌ස හෙතු? කතං තස්‌ස අප්‌පමාදෙන. අභබ්‌බො සො පමජ්‌ජිතුං.

‘‘කතමො ච, භික්‌ඛවෙ, පුග්‌ගලො පඤ්‌ඤාවිමුත්‌තො? ඉධ, භික්‌ඛවෙ, එකච්‌චො පුග්‌ගලො යෙ තෙ සන්‌තා විමොක්‌ඛා අතික්‌කම්‌ම රූපෙ ආරුප්‌පා තෙ න කායෙන ඵුසිත්‌වා විහරති, පඤ්‌ඤාය චස්‌ස දිස්‌වා ආසවා පරික්‌ඛීණා හොන්‌ති. අයං වුච්‌චති, භික්‌ඛවෙ, පුග්‌ගලො පඤ්‌ඤාවිමුත්‌තො. ඉමස්‌සපි ඛො අහං, භික්‌ඛවෙ, භික්‌ඛුනො ‘න අප්‌පමාදෙන කරණීය’න්‌ති වදාමි. තං කිස්‌ස හෙතු? කතං තස්‌ස අප්‌පමාදෙන. අභබ්‌බො සො පමජ්‌ජිතුං.

‘‘කතමො ච, භික්‌ඛවෙ, පුග්‌ගලො කායසක්‌ඛි? ඉධ, භික්‌ඛවෙ, එකච්‌චො පුග්‌ගලො යෙ තෙ සන්‌තා විමොක්‌ඛා අතික්‌කම්‌ම රූපෙ ආරුප්‌පා තෙ කායෙන ඵුසිත්‌වා විහරති, පඤ්‌ඤාය චස්‌ස දිස්‌වා එකච්‌චෙ ආසවා පරික්‌ඛීණා හොන්‌ති. අයං වුච්‌චති, භික්‌ඛවෙ, පුග්‌ගලො කායසක්‌ඛි. ඉමස්‌ස ඛො අහං, භික්‌ඛවෙ, භික්‌ඛුනො ‘අප්‌පමාදෙන කරණීය’න්‌ති වදාමි. තං කිස්‌ස හෙතු? අප්‌පෙව නාම අයමායස්‌මා අනුලොමිකානි සෙනාසනානි පටිසෙවමානො කල්‍යාණමිත්‌තෙ භජමානො ඉන්‌ද්‍රියානි සමන්‌නානයමානො – යස්‌සත්‌ථාය කුලපුත්‌තා සම්‌මදෙව අගාරස්‌මා අනගාරියං පබ්‌බජන්‌ති තදනුත්‌තරං – බ්‍රහ්‌මචරියපරියොසානං දිට්‌ඨෙව ධම්‌මෙ සයං අභිඤ්‌ඤා සච්‌ඡිකත්‌වා උපසම්‌පජ්‌ජ විහරෙය්‍යාති! ඉමං ඛො අහං, භික්‌ඛවෙ, ඉමස්‌ස භික්‌ඛුනො අප්‌පමාදඵලං සම්‌පස්‌සමානො ‘අප්‌පමාදෙන කරණීය’න්‌ත්‌න්‌ත්‌ති වදාමි.

‘‘කතමො ච, භික්‌ඛවෙ, පුග්‌ගලො දිට්‌ඨිප්‌පත්‌තො? ඉධ, භික්‌ඛවෙ, එකච්‌චො පුග්‌ගලො යෙ තෙ සන්‌තා විමොක්‌ඛා අතික්‌කම්‌ම රූපෙ ආරුප්‌පා තෙ න කායෙන ඵුසිත්‌වා විහරති, පඤ්‌ඤාය චස්‌ස දිස්‌වා එකච්‌චෙ ආසවා පරික්‌ඛීණා හොන්‌ති, තථාගතප්‌පවෙදිතා චස්‌ස ධම්‌මා පඤ්‌ඤාය වොදිට්‌ඨා හොන්‌ති වොචරිතා. අයං වුච්‌චති, භික්‌ඛවෙ, පුග්‌ගලො දිට්‌ඨිප්‌පත්‌තො. ඉමස්‌සපි ඛො අහං, භික්‌ඛවෙ, භික්‌ඛුනො ‘අප්‌පමාදෙන කරණීය’න්‌ති වදාමි. තං කිස්‌සහෙතු? අප්‌පෙව නාම අයමායස්‌මා අනුලොමිකානි සෙනාසනානි පටිසෙවමානො කල්‍යාණමිත්‌තෙ භජමානො ඉන්‌ද්‍රියානි සමන්‌නානයමානො – යස්‌සත්‌ථාය කුලපුත්‌තා සම්‌මදෙව අගාරස්‌මා අනගාරියං පබ්‌බජන්‌ති තදනුත්‌තරං – බ්‍රහ්‌මචරියපරියොසානං දිට්‌ඨෙව ධම්‌මෙ සයං අභිඤ්‌ඤා සච්‌ඡිකත්‌වා උපසම්‌පජ්‌ජ විහරෙය්‍යාති! ඉමං ඛො අහං, භික්‌ඛවෙ, ඉමස්‌ස භික්‌ඛුනො අප්‌පමාදඵලං සම්‌පස්‌සමානො ‘අප්‌පමාදෙන කරණීය’න්‌ත්‌න්‌ත්‌ති වදාමි.

‘‘කතමො ච, භික්‌ඛවෙ, පුග්‌ගලො සද්‌ධාවිමුත්‌තො. ඉධ, භික්‌ඛවෙ, එකච්‌චො පුග්‌ගලො යෙ තෙ සන්‌තා විමොක්‌ඛා අතික්‌කම්‌ම රූපෙ ආරුප්‌පා තෙ න කායෙන ඵුසිත්‌වා විහරති, පඤ්‌ඤාය චස්‌ස දිස්‌වා එකච්‌චෙ ආසවා පරික්‌ඛීණා හොන්‌ති, තථාගතෙ චස්‌ස සද්‌ධා නිවිට්‌ඨා හොති මූලජාතා පතිට්‌ඨිතා. අයං වුච්‌චති, භික්‌ඛවෙ, පුග්‌ගලො සද්‌ධාවිමුත්‌තො. ඉමස්‌සපි ඛො අහං, භික්‌ඛවෙ, භික්‌ඛුනො ‘අප්‌පමාදෙන කරණීය’න්‌ත්‌න්‌ත්‌ති වදාමි. තං කිස්‌ස හෙතු? අප්‌පෙව නාම අයමායස්‌මා අනුලොමිකානි සෙනාසනානි පටිසෙවමානො කල්‍යාණමිත්‌තෙ භජමානො ඉන්‌ද්‍රියානි සමන්‌නානයමානො – යස්‌සත්‌ථාය කුලපුත්‌තා සම්‌මදෙව අගාරස්‌මා අනගාරියං පබ්‌බජන්‌ති තදනුත්‌තරං – බ්‍රහ්‌මචරියපරියොසානං දිට්‌ඨෙව ධම්‌මෙ සයං අභිඤ්‌ඤා සච්‌ඡිකත්‌වා උපසම්‌පජ්‌ජ විහරෙය්‍යාති! ඉමං ඛො අහං, භික්‌ඛවෙ, ඉමස්‌ස භික්‌ඛුනො අප්‌පමාදඵලං සම්‌පස්‌සමානො ‘අප්‌පමාදෙන කරණීය’න්‌ත්‌න්‌ත්‌ති වදාමි.

‘‘කතමො ච, භික්‌ඛවෙ, පුග්‌ගලො ධම්‌මානුසාරී? ඉධ, භික්‌ඛවෙ, එකච්‌චො පුග්‌ගලො යෙ තෙ සන්‌තා විමොක්‌ඛා අතික්‌කම්‌ම රූපෙ ආරුප්‌පා තෙ න කායෙන ඵුසිත්‌වා විහරති, පඤ්‌ඤාය චස්‌ස දිස්‌වා එකච්‌චෙ ආසවා පරික්‌ඛීණා[දිස්‌වා ආසවා අපරික්‌ඛීණා (සී. පී.)] හොන්‌ති, තථාගතප්‌පවෙදිතා චස්‌ස ධම්‌මා පඤ්‌ඤාය මත්‌තසො නිජ්‌ඣානං ඛමන්‌ති, අපි චස්‌ස ඉමෙ ධම්‌මා හොන්‌ති, සෙය්‍යථිදං – සද්‌ධින්‌ද්‍රියං, වීරියින්‌ද්‍රියං, සතින්‌ද්‍රියං, සමාධින්‌ද්‍රියං, පඤ්‌ඤින්‌ද්‍රියං. අයං වුච්‌චති, භික්‌ඛවෙ, පුග්‌ගලො ධම්‌මානුසාරී. ඉමස්‌සපි ඛො අහං, භික්‌ඛවෙ, භික්‌ඛුනො ‘අප්‌පමාදෙන කරණීය’න්‌ති වදාමි. තං කිස්‌ස හෙතු? අප්‌පෙව නාම අයමායස්‌මා අනුලොමිකානි සෙනාසනානි පටිසෙවමානො කල්‍යාණමිත්‌තෙ භජමානො ඉන්‌ද්‍රියානි සමන්‌නානයමානො – යස්‌සත්‌ථාය කුලපුත්‌තා සම්‌මදෙව අගාරස්‌මා අනගාරියං පබ්‌බජන්‌ති තදනුත්‌තරං – බ්‍රහ්‌මචරියපරියොසානං දිට්‌ඨෙව ධම්‌මෙ සයං අභිඤ්‌ඤා සච්‌ඡිකත්‌වා උපසම්‌පජ්‌ජ විහරෙය්‍යාති ! ඉමං ඛො අහං, භික්‌ඛවෙ, ඉමස්‌ස භික්‌ඛුනො අප්‌පමාදඵලං සම්‌පස්‌සමානො ‘අප්‌පමාදෙන කරණීය’න්‌ති වදාමි.

‘‘කතමො ච, භික්‌ඛවෙ, පුග්‌ගලො සද්‌ධානුසාරී? ඉධ, භික්‌ඛවෙ, එකච්‌චො පුග්‌ගලො යෙ තෙ සන්‌තා විමොක්‌ඛා අතික්‌කම්‌ම රූපෙ ආරුප්‌පා තෙ න කායෙන ඵුසිත්‌වා විහරති, පඤ්‌ඤාය චස්‌ස දිස්‌වා එකච්‌චෙ ආසවා පරික්‌ඛීණා[දිස්‌වා ආසවා අපරික්‌ඛීණා (සී. පී.)] හොන්‌ති, තථාගතෙ චස්‌ස සද්‌ධාමත්‌තං හොති පෙමමත්‌තං, අපි චස්‌ස ඉමෙ ධම්‌මා හොන්‌ති, සෙය්‍යථිදං – සද්‌ධින්‌ද්‍රියං, වීරියින්‌ද්‍රියං, සතින්‌ද්‍රියං, සමාධින්‌ද්‍රියං, පඤ්‌ඤින්‌ද්‍රියං. අයං වුච්‌චති, භික්‌ඛවෙ, පුග්‌ගලො සද්‌ධානුසාරී. ඉමස්‌සපි ඛො අහං, භික්‌ඛවෙ, භික්‌ඛුනො ‘අප්‌පමාදෙන කරණීය’න්‌ත්‌න්‌ත්‌ති වදාමි. තං කිස්‌ස හෙතු? අප්‌පෙව නාම අයමායස්‌මා අනුලොමිකානි සෙනාසනානි පටිසෙවමානො කල්‍යාණමිත්‌තෙ භජමානො ඉන්‌ද්‍රියානි සමන්‌නානයමානො – යස්‌සත්‌ථාය කුලපුත්‌තා සම්‌මදෙව අගාරස්‌මා අනගාරියං පබ්‌බජන්‌ති තදනුත්‌තරං – බ්‍රහ්‌මචරියපරියොසානං දිට්‌ඨෙව ධම්‌මෙ සයං අභිඤ්‌ඤා සච්‌ඡිකත්‌වා උපසම්‌පජ්‌ජ විහරෙය්‍යාති! ඉමං ඛො අහං, භික්‌ඛවෙ, ඉමස්‌ස භික්‌ඛුනො අප්‌පමාදඵලං සම්‌පස්‌සමානො ‘අප්‌පමාදෙන කරණීය’න්‌ත්‌න්‌ත්‌ති වදාමි.

183. ‘‘නාහං, භික්‌ඛවෙ, ආදිකෙනෙව අඤ්‌ඤාරාධනං වදාමි; අපි ච, භික්‌ඛවෙ, අනුපුබ්‌බසික්‌ඛා අනුපුබ්‌බකිරියා අනුපුබ්‌බපටිපදා අඤ්‌ඤාරාධනා හොති. කථඤ්‌ච, භික්‌ඛවෙ, අනුපුබ්‌බසික්‌ඛා අනුපුබ්‌බකිරියා අනුපුබ්‌බපටිපදා අඤ්‌ඤාරාධනා හොති? ඉධ, භික්‌ඛවෙ, සද්‌ධාජාතො උපසඞ්‌කමති, උපසඞ්‌කමන්‌තො පයිරුපාසති, පයිරුපාසන්‌තො සොතං ඔදහති, ඔහිතසොතො ධම්‌මං සුණාති, සුත්‌වා ධම්‌මං ධාරෙති, ධතානං [ධාතානං (ක.)]ධම්‌මානං අත්‌ථං උපපරික්‌ඛති, අත්‌ථං උපපරික්‌ඛතො ධම්‌මා නිජ්‌ඣානං ඛමන්‌ති, ධම්‌මනිජ්‌ඣානක්‌ඛන්‌තියා සති ඡන්‌දො ජායති, ඡන්‌දජාතො උස්‌සහති, උස්‌සාහෙත්‌වා තුලෙති, තුලයිත්‌වා පදහති, පහිතත්‌තො සමානො කායෙන චෙව පරමසච්‌චං සච්‌ඡිකරොති, පඤ්‌ඤාය ච නං අතිවිජ්‌ඣ පස්‌සති. සාපි නාම, භික්‌ඛවෙ, සද්‌ධා නාහොසි; තම්‌පි නාම, භික්‌ඛවෙ, උපසඞ්‌කමනං නාහොසි; සාපි නාම, භික්‌ඛවෙ, පයිරුපාසනා නාහොසි; තම්‌පි නාම, භික්‌ඛවෙ, සොතාවධානං නාහොසි ; තම්‌පි නාම, භික්‌ඛවෙ, ධම්‌මස්‌සවනං නාහොසි; සාපි නාම, භික්‌ඛවෙ, ධම්‌මධාරණා නාහොසි; සාපි නාම, භික්‌ඛවෙ, අත්‌ථූපපරික්‌ඛා නාහොසි; සාපි නාම, භික්‌ඛවෙ, ධම්‌මනිජ්‌ඣානක්‌ඛන්‌ති නාහොසි; සොපි නාම, භික්‌ඛවෙ, ඡන්‌දො නාහොසි; සොපි නාම, භික්‌ඛවෙ, උස්‌සාහො නාහොසි; සාපි නාම, භික්‌ඛවෙ, තුලනා නාහොසි; තම්‌පි නාම, භික්‌ඛවෙ, පධානං නාහොසි. විප්‌පටිපන්‌නාත්‌ථ, භික්‌ඛවෙ, මිච්‌ඡාපටිපන්‌නාත්‌ථ, භික්‌ඛවෙ. කීව දූරෙවිමෙ, භික්‌ඛවෙ, මොඝපුරිසා අපක්‌කන්‌තා ඉමම්‌හා ධම්‌මවිනයා.

184. ‘‘අත්‌ථි , භික්‌ඛවෙ, චතුප්‌පදං වෙය්‍යාකරණං යස්‌සුද්‌දිට්‌ඨස්‌ස විඤ්‌ඤූ පුරිසො නචිරස්‌සෙව පඤ්‌ඤායත්‌ථං ආජානෙය්‍ය. උද්‌දිසිස්‌සාමි වො [උද්‌දිට්‌ඨස්‌සාපි (ක.)], භික්‌ඛවෙ, ආජානිස්‌සථ මෙ ත’’න්‌ති? ‘‘කෙ ච මයං, භන්‌තෙ, කෙ ච ධම්‌මස්‌ස අඤ්‌ඤාතාරො’’ති? යොපි සො, භික්‌ඛවෙ, සත්‌ථා ආමිසගරු ආමිසදායාදො ආමිසෙහි සංසට්‌ඨො විහරති තස්‌ස පායං එවරූපී පණොපණවියා න උපෙති – ‘එවඤ්‌ච නො අස්‌ස අථ නං කරෙය්‍යාම, න ච නො එවමස්‌ස න නං කරෙය්‍යාමා’ති, කිං පන, භික්‌ඛවෙ, යං තථාගතො සබ්‌බසො ආමිසෙහි විසංසට්‌ඨො විහරති. සද්‌ධස්‌ස, භික්‌ඛවෙ, සාවකස්‌ස සත්‌ථුසාසනෙ පරියොගාහිය [පරියොගාය (සී. පී. ක.), පරියොගය්‌හ (ස්‍යා. කං.)]වත්‌තතො අයමනුධම්‌මො හොති – ‘සත්‌ථා භගවා, සාවකොහමස්‌මි; ජානාති භගවා, නාහං ජානාමී’ති. සද්‌ධස්‌ස, භික්‌ඛවෙ, සාවකස්‌ස සත්‌ථුසාසනෙ පරියොගාහිය වත්‌තතො රුළ්‌හනීයං [රුම්‌හනියං (සී. පී.)] සත්‌ථුසාසනං හොති ඔජවන්‌තං. සද්‌ධස්‌ස, භික්‌ඛවෙ, සාවකස්‌ස සත්‌ථුසාසනෙ පරියොගාහිය වත්‌තතො අයමනුධම්‌මො හොති – ‘කාමං තචො ච න්‌හාරු ච අට්‌ඨි ච අවසිස්‌සතු, සරීරෙ උපසුස්‌සතු [උපසුස්‌සතු සරීරෙ (සී.), සරීරෙ අවසුස්‌සතු (ක.)]මංසලොහිතං, යං තං පුරිසථාමෙන පුරිසවීරියෙන පුරිසපරක්‌කමෙන පත්‌තබ්‌බං න තං අපාපුණිත්‌වා වීරියස්‌ස සණ්‌ඨානං [සන්‌ථානං (සී. ස්‍යා. පී.)]භවිස්‌සතී’ති. සද්‌ධස්‌ස, භික්‌ඛවෙ, සාවකස්‌ස සත්‌ථුසාසනෙ පරියොගාහිය වත්‌තතො ද්‌වින්‌නං ඵලානං අඤ්‌ඤතරං ඵලං පාටිකඞ්‌ඛං – දිට්‌ඨෙව ධම්‌මෙ අඤ්‌ඤා, සති වා උපාදිසෙසෙ අනාගාමිතා’’ති.

ඉදමවොච භගවා. අත්‌තමනා තෙ භික්‌ඛූ භගවතො භාසිතං අභිනන්‌දුන්‌ති.

කීටාගිරිසුත්‌තං නිට්‌ඨිතං දසමං.

No comments:

Post a Comment